Carter Ruck’s lawyer says Shehbaz will be confirmed after UK newspaper’s apology

LONDON: A lawyer for Carter Ruck, who represented Prime Minister Shehbaz Sharif in his defamation lawsuit against the Daily Mail (DM), has revealed that the publication categorically stated in February that it did not accept corruption-related corruption allegations by David Rose against Shehbaz Sharif more defended in the UK Department for International Development (DFID) funds for the victims of the 2005 earthquake in Pakistan.

Shehbaz Sharif was represented by Carter Ruck’s Alasdair Pepper, Antonia Foster and Katherine Hooley against Daily Mail. In an exclusive interview with The News and Geo, Antonia Foster said that Daily Mail had deleted its defamatory article and apologized to Shehbaz Sharif, specifically for the DFID allegations, confirming that the newspaper lied in its allegations that Shehbaz and His family had stolen money from UK taxpayers intended for flood victims.

Antonia Foster said the headline of the article published on 14 July 2019, “Did family of Pakistani politician-turned-poster British foreign aid stole funds for earthquake victims, asks David Rose” refers specifically to the DFID allegations. She said: “However, there were other allegations in the article regarding the matters before the NAB. The courts in Pakistan have to deal with this. So the DM apology is specific to the DFID allegations and they retracted the entire article.”

Antonia Foster said she could not discuss the confidential negotiations between Shehbaz Sharif and Associated Newspapers Limited (ANL) but revealed that “when the Mail on Sunday presented its defense in February 2022 earlier this year, it stated categorically that it did not sought to defend the DFID allegations”.

READ :  Afghan women’s rights lawyer arrives in North Texas to family embraces and freedom

Carter Ruck’s lawyer hailed the victory and vindication of Prime Minister Shehbaz Sharif after more than three years of filing the case. She said: “It is indeed a very welcome result. When the article was published in July 2019, Mr Sharif’s main objective was to request its removal online and receive an apology. This has happened now. Too bad that didn’t happen much sooner. We attempted to resolve the complaint through correspondence with the Mail’s lawyers, but when it became apparent that this would not be possible, proceedings were initiated in January 2020. It was not until February 2022, when the Mail delivered their defense, that they finally conceded that they did not attempt to defend the DFID allegations.”

She said it was indeed a very welcome finding that the Daily Mail had finally apologized and deleted the article. Antonia Foster shared that Shehbaz Sharif was deeply concerned about the Daily Mail’s DFID-related allegations and he was determined to clear his name when he decided to bring his case to the UK High Court. She said: “The DFID allegations were of paramount importance to Mr Sharif because they indeed alleged very seriously that he had embezzled aid money sent by the UK Government for victims of the 2005 quake. The headline of the article made specific reference to the DFID allegations. The Mail has now apologized to Mr Sharif for publishing these allegations and has permanently removed the article. Mr Sharif has always made it absolutely clear that the Mail’s claims were completely false and should never have been made public.”

READ :  When you're stuck in a tough legal battle, a personal injury attorney is your savior!

Antonia Foster said she knew from the start that Shehbaz Sharif would win the case because the allegations were false, hurtful and baseless and there was no truth. She said: “Litigation is almost a last resort for most applicants because it is incredibly stressful and time-consuming, even more so for someone in Mr Sharif’s position. We always had hope that we would get the right result and I’m very happy that we managed to do that. Mr. Shehbaz Sharif should feel fully vindicated in relation to the DFID allegations.”

When asked whether Associated Newspapers (publishers of Mail Online, Daily Mail and Mail on Sunday) had apologized for the NAB or DFID allegations, Foster said the NAB allegations were the subject of separate ongoing criminal cases in Pakistan and a matter for the courts there and Mr Sharif’s legal team in Pakistan. She said: “Mr Sharif has always maintained that these allegations are politically motivated. It appears that the information the Mail released came straight out of the NAB case.”

She did not address the long and drawn-out negotiations between the parties and did not address the tweets released by David Rose after his article was removed by the Daily Mail. However, she added: “The publication of the article is very helpful and very good news. Of course it is an out-of-court settlement. The item went down and that is one of the terms of the settlement that the item should have gone down and it happened.”

The Associated Newspaper Limited’s Daily Mail and Mail on Sunday published libelous allegations that both Prime Minister Shehbaz Sharif and his son-in-law were involved in embezzling British government funds and aid to Pakistan. Mail has now apologized for publishing falsehoods in the defamatory article and has removed the story from its website after issuing an apology, clarification and retraction. The publication’s original defamatory article – now deleted from Google and all Mail websites – had linked PM Shehbaz and Yousaf to corruption, money laundering and misuse of public funds.

READ :  Elderly lawyer 'murdered with frying pan'

After Shehbaz Sharif won the case, Carter Ruck released a statement saying the Daily Mail’s corruption allegations were completely false and had no basis in truth. The Mail published an online apology to Shehbaz Sharif last week and removed David Rose’s article from its website the same day. On Sunday, Britain’s largest circulating Mail on Sunday (MoS) also published an apology to Prime Minister Shehbaz Sharif in a million print editions as part of a deal to apologize both online and in print following the worldwide removal of the false and defamatory article by reporter David Rose . Shehbaz Sharif was first given a clan chit by the National Crime Agency (NCA) in September 2021 and now he has received a major apology from Associated Newspapers.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *